.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گیلان فاقد متخصص طب سالمندان است

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه سالمندان بیش از هشت درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند گفت: گیلان متخصص طب سالمندان ندارد.

 

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس  ارسلان داداشی در جلسه شورای سلامت گیلان به 18 فروردین روز جهانی بهداشت اشاره کرد و اظهار داشت: امسال بحث "سالمندی و سلامت" به عنوان شعار روز جهانی سلامت انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه هفته جهانی سلامت در ایران برگزار می‌شود، افزود: تمام سازمان‌ها و ارگان‌ها در بحث سلامت با وزارت بهداشت همکاری می‌کنند.

داداشی وزارت بهداشت را متولی سلامت جامعه خواند و تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی در 30 درصد سلامت مردم نقش دارند و نهادهای مختلف در این زمینه تاثیرگذار هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت، آموزش و پرورش و پلیس گیلان در برگزاری هفته سلامت در استان، خاطرنشان کرد: روزهای هفته سلامت با عنوان‌های مختلف نامگذاری شده است.

وی "سالمندی، ورزش و سلامت معنوی" را نامگذاری روز جمعه 18 فروردین جاری اعلام کرد و بیان داشت: شنبه 19 فروردین با عنوان "سالمندی و آموزش همگانی" نامگذاری شده است.

داداشی، "سالمندی و آموزش همگانی" را عنوان روز یکشنبه 20 فروردین نامید و گفت: "سالمندی و شهرهای دوستدار سلامت" عنوان روز دوشنبه 21 فروردین جاری در هفته سلامت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان روز سه‌شنبه 22 فروردین را "سالمندی، سلامت و همکاری‌های بین‌بخشی" توصیف کرد و ابراز داشت: چهارشنبه 23 فروردین جاری روز "سالمندی و مراقبت در برابر بیماری‌ها" نامگذاری شده است.

وی، روز پنجشنبه 24 فروردین را "سالمندی و سلامت اجتماعی" نامید و یادآور شد: این نامگذاری به صورت کشوری است ضمن اینکه روزهایی در مناسبت‌های مختلف پیشنهاد شده است.

داداشی از راهپیمایی سالمندان شهر رشت در روز جمعه 18 فروردین جاری از میدان شهرداری تا میدان فرهنگ با همکاری اداره کل تربیت بدنی گیلان و شهرداری این شهر خبر داد و اذعان داشت: سالمندان بالای 60 سال در این راهپیمایی شرکت می‌کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه سالمندان بیش از هشت درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: گیلان متخصص طب سالمندان ندارد.

وی خواستار فراهم کردن وسایل ورزشی در پارک‌ها توسط شهرداری‌ها برای سالمندان شد و افزود: سالمندان نیاز به برنامه‌ریزی برای تغذیه، ورزش و سرگرمی دارند.

داداشی آموزش سالمندان توسط رسانه‌ها را تاثیرگذار خواند و گفت: بیماری‌های دیابت، فشار خون، قلبی، سرطان و ... در سالمندان بیشتر شایع است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه امید به زندگی در اواخر دوران ستم‌شاهی 54 سال بود، بیان داشت: در حال حاضر متوسط سن امید به زندگی در ایران 74 سال است و مردم طول عمر بیشتری دارند.

وی، پرورش متخصص طب سالمندی را از برنامه‌های وزارت بهداشت عنوان کرد و اذعان داشت: سالمندان نیاز به کمک و کرامت دارند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.